Cel mai recent raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) relevă faptul că una din cinci mașini noi vândute în țara noastră, în acest an, au fost electrificate. După primele 7 luni, cota de piață a mașinilor cu propulsie alternativă este de 20.7%, mai mare decât cota mașinilor cu motoare diesel.
Un nou raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) arată o creștere în vânzări a mașinilor electrice, hibride și hibride plug-in. În perioada ianuarie-iulie au fost înmatriculate nu mai puțin de 14.485 de astfel de vehicule în România. Asta înseamnă că una din cinci mașini noi vândute în țara noastră este electrificată.
Raportul APIA relevă și o cotă de piață de 20.7% pentru mașinile cu propulsie alternativă. Astfel, cota de piață a vehiculelor electrificate este mai mare cu 6.6% decât cea a mașinilor cu motoare diesel (14.1%). Chiar și așa, mașinile electrificate sunt la mare distanță față de cele cu motoare pe benzină, cu o cotă de piață de 65.3%.
În categoria mașinilor electrice, Dacia Spring a fost cel mai bine vândut model în primele 7 luni, cu 2982 de exemplare și cu o creștere de 45 de ori față de aceeași perioadă din 2021. Pe locul 2 se află Tesla Model 3, cu 335 de exemplare și cu o creștere de 17 ori, iar pe locul 3 se află Hyundai Kona (276 de unități, creștere de 196.8%).Locurile 4 și 5 sunt ocupate de Volkswagen e-Up! (268 de bucăți, creștere de 44.9%), respectiv Renault Zoe (159 de mașini, creștere de 55.9%).
Ford Kuga a fost cel mai bine vândut model în segmentul mașinilor hibride cu încărcare la priză. SUV-ul s-a vândut în 234 de exemplare, fiind urmat de Mercedes-Benz GLE (156 de mașini), Renault Captur (146 de bucăți), Hyundai Tucson (135 de unități) și Mercedes-Benz GLC (132 de mașini).
Între timp, Toyota Corolla a fost cel mai bine vândut model în segmentul mașinilor cu motoare hibride convenționale. Modelul japonez s-a vândut în 1420 de exemplare, fiind urmat de Toyota C-HR (1175 de bucăți) și Toyota RAV4 (983 de mașini).
În primele 7 luni au fost vândute 70.028 de mașini noi în România, ceea ce înseamnă o creștere de 12.1% față de acceași perioadă a anului trecut. Cele mai bine vândute mărci au fost: Dacia (19.962 de mașini), Hyundai (5612 exemplare), Toyota (5607 bucăți), Ford (5074 de unități) și Skoda (4839 de mașini).
Dacia Logan a fost cel mai bine vândut model, cu 6441 de exemplare vândute. Acesta a fost urmat de Dacia Duster (4856 de mașini), Dacia Sandero (3857 de bucăți), Dacia Spring (2982 de exemplare) și Ford Puma (2155 de unități).
via APIA