Blog Posts - Scoala de soferi Elit - Stiri si Noutati Elit
INSCRIERE
Permis auto sibiu

Ce trebuie sa faci pentru a lua sala din prima incercare?

Foarte multi dintre noi visam de la varste extrem de fragede ca o sa conducem. Cred ca va amintiti si acum imaginea parintilor vostri, care va duceau la scoala in fiecare dimineata sau excursiile lungi facute cu masina personala. De fapt, prin condus, cred ca foarte multi intelegem libertate. Libertatea de a pleca oriunde, la orice ora, libertatea de a alege sa eviti aglomeratia din mijloacele de transport in comun, mai ales in acesta perioada deosebita.

Ei bine, ca sa ajungem acolo, trebuie sa parcurgem cateva etape: sedintele de sofat, cursurile teoretice, sutele de chestionare rezolvate si, bineinteles, examenele – cel teoretic sau, in limbaj popular, sala si examenul practic sau traseul.

De foarte multe ori, cursurile teoretice nu prea sunt frecventate. Multi cursanti prefera sa rezolve in privat chestionare din diverse culegeri sau de pe diverse site-uri care nu sunt tocmai adecvate. Acest lucru, in cele mai multe cazuri, duce la esuarea examenului. Pe langa acest aspect, mai sunt si alti factori care pot influenta un cursant sa pice sala – oboseala, lucrul insuficient, lipsa cunostintelor, faptul ca foarte multe informatii nu sunt complete etc.

De aceea, Scoala de Soferi Elit vine in ajutorul vostru cu cateva sfaturi utile pentru a promova din prima examenul teoretic:

  1. Urmeaza cursurile teoretice din cadrul scolii de soferi la care te-ai inscris;
  2. Invata din timp. Nu lasa chestionarele pe ultima suta de metri. In ziua in care incepi prima sedinta de sofat, trebuie sa incepi sa citesti legislatia;
  3. Rezolva doar chestionare – fie in format fizic, fie online – aprobate de DRPCIV;
  4. Alocati pe zi cel putin doua ore pentru studiu. Nu trebuie sa uiti ca si acesta este un examen ca oricare altul;
  5. Noteaza-ti intrebarile pe care le consideri dificile si pune-i intrebari instructorului auto;
  6. Inainte de examenul teoretic trebuie sa te odihnesti. Sa te pregatesti pentru statul la cozi de dimineata. E recomandat ca sa nu inveti/sa nu rezolvi niciun chestionar cu o zi inainte de examen.

Daca urmezi aceste mici sfaturi, sala este ca si luata!

#ScoaladesoferiELIT • TE INVATAM SA CONDUCI IN SIGURANTA • 0728208208 #sibiu#scoalasoferi#categoriaB#permisauto

Exament auto Scoala de soferi Elit Sibiu

Greşeli frecvente la examenul de traseu

După ce candidatul la examenul pentru permisul de conducere obţine minim 21 de puncte la proba teoretică, urmează proba practică, respectiv traseul, unde trebuie să obţină 20 de puncte. 

Neacordarea de prioritate pentru pietoni sau semnalizarea necorespunzătoare a intenţiei de schimbării de deplasare sunt doar o parte din greşelile frecvente pe care le fac candidaţii la examenul auto pentru obţinerea permisului de conducere. Iată câteva exemple de greșeli pe care trebuie să le evitați:

1. Neasigurarea sau asigurarea incorectă la schimbarea benzilor de circulaţie sau a direcţiei de deplasare.

2. Nereducerea vitezei de deplasare în locurile unde aveţi această obligaţie şi cu precădere la trecerile de pietoni nesemaforizate unde nu trebuie să aveţi o viteză mai mare de 30 de kilometri pe oră.

3. Nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare a intenţiei schimbării direcţiei de deplasare.

4. Neobservarea indicatoarelor şi implicit nerespectarea semnificaţiei acestora.

5. Nerespectarea traseului indicat de examinator.

6. Plecarea de pe loc cu frâna de mână (frâna de ajutor) trasă.

7. Oprirea motorului la plecarea de pe loc.

#ScoaladesoferiELIT • TE INVATAM SA CONDUCI IN SIGURANTA • 0728208208 •
#sibiu#scoalasoferi#categoriaB#permisauto

Instructor Scoala de soferi Elit Sibiu

7 sfaturi pentru a trece examenul de conducere

Pentru a-ti face sarcina mai usoara, in acest articol iti vom prezenta cateva sfaturi pentru a te asigura ca treci examenul cu brio, din prima. 

Sfatul 1: Ramai calm

Te-ai decis sa urmezi scoala de soferi, sa obtii permisul de conducere si sa incepi sa conduci cat mai repede. Dar rabdarea e o virtute, mai ales cand inveti sa conduci. Nu te forta singur atunci cand incepi sa inveti. Vor fi multi care iti vor spune cat de repede au invatat ei, iar acest lucru te va face sa vrei sa faci lucrurile mai rapid decat ai nevoie de fapt. Mai putina graba, fa-ti timp sa faci lucrurile cum trebuie si vei avea o sansa in plus sa iei examenul din prima. 

Sfatul 2: Fa-ti temele

Incearca sa retii ceea ce inveti in timpul orelor de condus, astfel incat acestea sa nu iti serveasca doar pentru a trece examenul, dar sa te si ajute sa intelegi ce se intampla de fapt pe sosele. In 9 din 10 cazuri, elevii de la scoala de soferi urca in masina intructorului, iar acesta trebuie sa petreaca 10-15 minute incercand sa le aminteasca elevilor ce au invatat in ora anterioara. Daca te chinui putin sa intelegi ce iti explica instructorul, ai sanse mai mari sa treci examenul, iar ceea ce ai invatat iti va fi de folos si dupa aceea.

Sfatul 3: Intreaba!

Condusul nu e un lucru pe care toti il fac la fel. Daca ai probleme cu o anumita tehnica sau stil, nu trebuie sa iti fie frica sa-l intrebi pe instructor daca iti poate arata alta metoda de a face un lucru, pentru ca majoritatea lor au diferite metode si tehnici de condus, care pot fi folosite in functie de nevoile fiecarui individ. Asa ca, daca nu iti iese parcarea cu spatele, ori de cate ori incerci sau modul in care conduci pare dezordonat, recunoaste si incearca sa rezolvi acest lucru cu instructorul. Acesta cunoaste toate trucurile necesare pentru a te pune pe drumul corect. 

Sfatul 4: Condu pe toate tipurile de drum

Asigura-te ca vei conduce pe cat mai multe tipuri de drum, inainte de a da examenul. E una sa fii increzator intr-o zona de confort, dar condusul e pe viata. Varietatea e cheia, desi e tentant sa inveti pe de rost ruta pe care vei da examenul. In final, nu iti va fi de ajutor cand vei deveni sofer. Trebuie sa te simti confortabil pe orice fel de drum, la viteze diferite, astfel ca atunci cand vei conduce cu adevarat, sa nu iti fie frica. 

Sfatul 5: Ignora zvonurile

Incearca sa nu asculti toate povestile de groaza. Cei mai multi povestesc despre examenul lor doar atunci cand l-au picat. Cand a fost ultima data cand ai auzit pe cineva povestindu-ti despre modul in care a reusit sa treaca examenul cu succes? Atunci cand iau examenul, oamenii au tendinta sa nu impartaseasca cu ceilalti succesul. Testul nu e asa de greu cum crezi! Nu te descuraja la auzul zvonurilor despre persoane care au picat examenul pentru ca nu au fost imbracati corespunzator sau despre examinatorii de cosmar care te pica din orice nimicuri. Concentreaza-te asupra a ceea ce trebuie sa stii, ce aptitudini trebuie sa deprinzi pentru a trece examenul. 

Sfatul 6: Fa un test de proba

Daca simulezi un examen poti sa iti dai seama daca poti conduce independent, si poti vedea cum e sa conduci cu un strain in masina. Poti evita astfel greseli costisitoare. 

Sfatul 7: Condu in cat mai multe conditii posibile

Daca timpul iti permite, incearca sa iti programezi orele de condus in diferite perioade ale zilei. E foarte bine sa conduci in fiecare zi la ora 9 dimineata, dar daca nu conduci noaptea, sau nu conduci pe drum ud sau la amurg, nu vei experimenta cu adevarat condusul. S-ar putea ca examenul sa se desfasoare exact in ora de varf sau catre seara, asa ca asigura-te ca ai condus si in aceste conditii. Asa ca, fie soare, fie ploaie, intuneric sau lumina, condu si experimenteaza conditiile in care vei conduce dupa ce vei trece examenul. 

#ScoaladesoferiELIT • TE INVATAM SA CONDUCI IN SIGURANTA • 0728208208 #sibiu#scoalasoferi#categoriaB#permisauto

Intretinerea auto

Intretinerea periodica a masinii

Intretinerea periodica a masinii nu este tocmai placuta pentru soferi, dar necesara si vitala.

Intretinerea periodica corespunzatoare a autoturismului poate genera costuri destul de mari. Cu toate astea, daca este facuta in mod regulat,va poate scuti de costuri suplimentare pe viitor. Chiar daca la prima vedere este o bataie de cap, vizita regulata la un service auto nu este optionala.

O intretinere proactiva a masinii va usura viata oricarui proprietar, iar urmatoarele sfaturi au rolul informativ de a clarifica orice nelamurire cu privire la intretinerea periodica. Iata interventiile standard valabile pentru majoritatea autoturismelor care ar trebui efectuate:

Schimbarea frecventa a uleiului

Uleiul este cel care „da viata” motorului pentru un motiv destul de evident. Lubrifierea corespunzatoare inseamna un motor sanatos, prin urmare, inlocuirea uleiului trebuie facuta periodic. Filtrul si uleiul de motor ar trebui schimbate la fiecare 5000 – 8000 km in cazul masinilor care ruleaza pe benzina. In cazul uleiurilor sintetice de ultima generatie, schimbarea ar trebui facuta la fiecare 12000 km. Pentru ca majoritatea calatoriilor facute cu masina sunt scurte si in conditii grele de trafic, este indicata schimbarea mai frecventa a uleiului.

Prima verificare importanta a masinii la 25.000 km

Prima vizita la un service auto ar trebui facuta la aproximativ 25000 km sau la un an de la achizitionarea masinii. Avand in vedere ca autoturismul este aproape nou, aceasta ar trebui sa fie o procedura standard.

La prima verificare trebuie schimbat filtrul de ulei, uleiul de motor si filtrele de aer (de cabina si de motor). Schimbarea filtrului de aer al motorului are rolul de a asigura consumul optim de combustibil. Un nou filtru de aer de cabina retine praful si contaminantii de interiorul masinii. Verificarea lamelor stergatoarelor de parbriz este importanta si nu trebuie ignorata.

Verificarea la 50.000 km

In plus fata de componentele care trebuie inlocuite si in cazul verificarii la 25 000 km, filtrul de combustibil trebuie verificat si inlocuit daca este cazul. La aceasta verificare trebuie schimbat si lichidul de racire a motorului pentru a evita supraincalzirea. Inlocuirea lichidului de servodirectie si de transmisie este importanta pentru ca acestea isi pied eficienta cu timpul. Aceste interventii ar trebui repetate la fiecare 50 000 km.

Verificarea la 75.000 km

Asa cum ne-am obisnuit, la fiecare verificare trebuie inlocuite componentele de baza (schimbarea uleiului si a filtrului de ulei). Atentia ar trebui indreptata catre sistemul de aprindere al autoturismului. Inlocuirea bujiilor trebuie realizata la cel mult 75 000 km sau la fiecare 3 ani. Bujiile uzate pot afecta durata de viata a motorului, dar si performanta masinii. Instalarea unui nou sistem de gestionare a aprinderii este necesara pentru un control eficient al bujiilor si o functionare normala a sistemului de aprindere.

Daca nu este schimbat la fiecare 3 ani sau la 75 000 km, lichidul de frana se ingroasa si isi pierde din eficacitate. Verificarea placutelor de frana si inlocuirea acestora este la fel de importanta.

Verificarea la 100.000 km

La acest kilometraj cureaua de distributie trebuie inlocuita, iar daca acest lucru este ignorat, exista pericolul ca anumite componente interne ale masinii sa fie compromise, inclusiv afectarea grava a motorului.

Bateria masinii nu trebuie neglijata, deoarece poate cauza probleme atunci cand incercati sa porniti motorul.

Oricat de tentant ar fi, intretinerea periodica a componentelor si inlocuirea lor daca este cazul, nu trebuie ignorata! #ScoaladesoferiELIT • TE INVATAM SA CONDUCI IN SIGURANTA • 0728208208

CUM AR TREBUI SĂ TRANSPORȚI COPIII ÎN MAȘINĂ

CUM AR TREBUI SĂ TRANSPORȚI COPIII ÎN MAȘINĂ

Vor exista multe situatii in care va trebui sa iti iei copilasul pentru a-l transporta intr-un autovehicul. Un copil, si mai ales un bebelus, nu poate fi transportat oricum, ci trebuie sa cunosti cum se face asta pentru siguranta celui mic. Aceste lucruri sunt reglementate si prin lege, asa ca acorda o atentie deosebita acestui aspect. 

Motivul pentru care bebelusii nu sunt asezati in masina asa cum sta un om cu o varsta mai mare, chiar si cu centura de siguranta, este unul evident: corpul bebelusilor este mult prea mic pentru a putea fi asigurat de centurile existente in autoturism. In urma unui posibil impact, bebelusul nu ar putea fi tinut de scaun cu centura, ci ar fi aruncat din scaun. Centurile de siguranta ale masinii se folosesc doar pentru persoanele care au o anumita varsta la care marimea corpului poate fi sustinuta de centura. 

Transportul CORECT al copiilor cu o inaltime de sub 135 cm se face cu scaune auto pentru copii, care se fixeaza pe scaunul din spate a autoturismului, avand centuri de siguranta adaptate special pentru copii, fiind si confortabile in acelasi timp.

Dupa cum deja ai aflat, copii sub 3 ani sau care au o inaltime mai mica de 135 cm trebuie transportati in scaun auto special, atasat de un scaun din partea din spate a autoturismului. Exceptie fac cazurile in care copiii au o adeverinta medicala ce atesta ca transportul prin aceasta metoda nu este benefica pentru acestia. Totodata, de la aceasta regula se excepta si transportul facut cu mijloacele publice de transport, cum ar fi taxiurile si autobuzele, unde vor fi supravegheati de catre un adult. Cu toate acestea, acum poti gasi destul de usor autoturisme ce efectueaza transport de persoane ce sunt dotate cu scaun auto pentru copii, asadar poti apela si la acestea pentru un plus de siguranta.   

Daca te intrebi de la cati ani ai voie sa stai in fata, raspunsul este: 14 ani. Asadar, aceasta este varsta legala pentru ca o persoana sa stea pe scaunul din fata a masinii, toti copiii cu varsta de pana la 14 ani fiind obligati sa stea pe locurile din spate.

#ScoaladesoferiELIT va recomanda ca inainte de a va urca in autovehicul cu un copil, mai ales unul ce are o varsta mica, sa va ganditi la siguranta acestuia!

Mit sau realitate? Scoala de soferi Elit Sibiu

Mit sau realitate?

În acest articol ne-am hotărât să dezmințim o parte din miturile care circulă adesea și care au creat controverse în rândul oamenilor. Școala de șoferi Elit își dorește să vă ofere toate informațiile de care aveți nevoie pentru a deveni buni șoferi, dar și să vă îmbogățească cunoștințele legate de domeniul auto.

Am tot auzit faptul că dacă vorbești la hands-free în timp ce conduci ești în siguranță. Adevărul este că deși este de preferat hands-free-ul în locul telefonului, problema este de concentrare. Nu este vorba că nu poți conduce doar cu o mână pe volan, ci că nu te poți concentra pe două lucruri importante deodată. Orice telefon poate aștepta, siguranța ta este cea mai importantă!

Se spune că poliția nu te poate opri dacă conduci prea incet! În realitate, te poate opri dacă este de părere că mașina ta reprezintă un risc pentru ceilalți șoferi. Așadar, respectă limita legală impusă!

În rândul oamenilor circulă zvonul că atunci când dai proba practică, examinatorii au un anumit număr de elevi pe care îi vor promova; dacă depășesc acea limită, ceilalți nu mai obțin permisul auto. Însă, dacă știi să conduci și ești competent, vei lua permisul oricând, polițistul nu are un număr de elevi pe care trebuie să îi treacă.

Femeile gravide nu trebuie să poarte centura de siguranță? Într-adevăr, centurile normale nu pot fi purtate de femeile gravide pentru că le apasă pe burtă, dăunând, astfel, sănătății copilului. Este recomandat, totuși, să poarte o centură de siguranță, special create pentru ele, care mută banda de jos sub burtă, astfel nemaiexistând niciun pericol pentru făt.

Uleiul trebuie schimbat după 3.000 de kilometri.  Acest mit este atât de popular, încât are chiar și o pagină pe Wikipedia. Adevărul este că nu este nevoie să fie schimbat atât de des, depinde cât de mult folosești mașina, dar uleiul poate fi schimbat și după 10.000 de kilometri.

Combustibilul de tip Premium este mai bun? Deși poate fi observată o îmbunătățire la primele alimentări, mașina se va adapta imediat și va consuma la fel de mult ca înainte.

De câte ori nu ați auzit faptul că cei mai nedisciplinați șoferi sunt cei care conduc mașini BMW? Un studiu făcut la Universitatea din California sugerează că șoferii care conduc mașini scumpe sunt mai needucați în trafic și mai predispuși să încalce legea.

#ȘcoaladeșoferiELIT • TE ÎNVĂȚĂM SĂ CONDUCI ÎN SIGURANȚĂ •

Totul despre mașinile electrice

Totul despre mașinile electrice

Mașinile electrice încep să crească în popularitate de la an la an, inclusiv în țara noastră. La nivel global, în 2019 au fost înmatriculate 2,1 milioane de exemplare, iar în România, vânzările au crescut cu 27% în primele patru luni ale anului 2020.

Ce este o mașină electrică?

Orice vehicul care este propulsat de un motor electric (fie exclusiv, fie asistat de un motor cu combustie internă) și este alimentat total sau parțial de o baterie poate fi încadrat în categoria mașinilor electrice.

Care sunt avantajele și dezavantajele mașinii electrice?

În primul rând, o motorizare electrică sau semi-electrică va oferi din start un avantaj financiar deoarece consumul de carburant va fi redus substanțial. De exemplu, dacă parcurgem 1000 km într-o lună de zile cu un consum de 7l/100 km și un preț al carburantului de 4,5 lei, cheltuim 315 lei. De asemenea, o mașină electrică este scutită de plata impozitului anual, în timp ce una de tip hibrid beneficiază de reduceri semnificative ale acestuia.

În al doilea rând, o mașină electrică furnizează toată puterea de care ai avea rezonabil nevoie. Cuplul motor este instant și depășește în majoritatea cazurilor 230nm (BMW i3 250nm; VW e-Golf 290nm; Renault Zoe 245nm). Zgomotul este aproape inexistent, dar dacă rămâi un entuziast al motoarelor clasice, poți opta pentru simularea unui sunet de motor convențional, redat prin sistemul audio al mașinii. 

Al treilea avantaj este că mașinile electrice pot reduce impactul poluării asupra mediului înconjurător. Pe termen lung, acest fapt se va concretiza într-un aer mai curat, iar bolile cauzate de poluare vor fi reduse sau neutralizate.

Cât costă o mașină electrică?

O mașină electrică în România are aproximativ aceleași costuri ca și în restul Europei. Ține cont că oricare ar fi opțiunea ta, statul român îți restituie 45.000 de lei din întreaga sumă prin programul Rabla Plus.

Cum alimentăm o mașină electrică în România?

Conectăm cablul de încărcare în slotul mașinii și așteptăm ca bateria să se încarce. Stațiile de încărcare încep să crească în număr, iar unele oferă chiar și încărcări gratuite o dată pe zi. 

Cele mai populare mașini electrice în România

Renault ZOE, Volkswagen e-Golf, BMW i3 și Peugeot e-2008.

Școala de șoferi Elit vă recomandă să studiați confortul combustibilului fosil și inovația electrificării și să luați decizia care se potrivește cel mai bine nevoilor dumneavoastră atunci când va gândiți să achiziționați o mașină.

CE TREBUIE SA STIM DESPRE CONDUSUL PREVENTIV

CE TREBUIE SA STIM DESPRE CONDUSUL PREVENTIV

Conducerea preventiva ne invata despre cum putem deprinde anumite calitati pentru a evita situatiile periculoase la care suntem expusi, constienti sau nu, in trafic. Adoptand acest stil de conducere, putem trece cu brio si peste zilele de vremea rea, cand, statistic vorbind, sunt sanse mai mari sa apara accidente in trafic.

Anticiparea greselilor celorlalti participanti la trafic constituie, daca doriti, principala caracteristica a conducerii preventive. Incepem cu primul principiu, care le sugereaza conducatorilor auto sa “tinteasca sus” atunci cand se afla la volan. Ce inseamna acest lucru, mai exact? Un sofer preventiv este cel care priveste la ceea ce se intampla in fata sa mai mult decat altii aflati in aceeasi situatie.

Adoptand acest principiu, practic, veti putea evita din timp eventualele obstacole ce pot aparea in cale, avertizandu-i pe ceilalti soferi. In egala masura este important sa priviti imaginea in ansamblu. Soferul trebuie sa stie unde se afla tot timpul, si nu ne referim aici numai la ceea ce se intampla pe sosea, cat si in preajma acesteia. Acest lucru este recomandat de instructorii ELIT inca din prima zi la scoala de soferi, ca de altfel si cel de-al doilea principiu, si anume: Fiti mereu in alerta!

Posibilele accidente pot fi prevenite uneori cu ajutorul celor mai banale metode. Este foarte important sa fii vazut in trafic pentru ca si ceilalti conducatori auto sa te observe si, la randul lor, sa te evite in momentul cand intampini probleme de orice natura. Farurile, claxonul sau orice alt semnal luminos sunt cei mai buni prieteni ai soferilor in astfel de situatii. Recomandam conducerea preventiva tuturor soferilor incepatori, dar si celor care au o experienta mai vasta in domeniul auto!

Raliul Sibiului Scoala de soferi Elit Sibiu

Școala de șoferi ELIT, partener oficial al Raliului Sibiului 2020!

Școala de șoferi ELIT, prin natura activității, i-a încurajat mereu pe cei pasionați, să își depășească limitele. Pe cei ce simt teamă, să și-o învingă. Iar pe cei care nu au permis de conducere, să și-l dorească.

Deoarece credem în puterea exemplului, anul acesta am decis să ne alăturăm unei mișcări pe care o considerăm cu adevărat onorabilă – creșterea prestigiului motorsportului, susținerea și promovarea acestuia. Obiectivul nostru, în calitate de parteneri oficiali ai Raliului Sibiului 2020, a fost să ne ridicăm la înălțimea provocărilor din mediul automobilistic sportiv.

Pentru că așa cum mereu am spus, pasiunea echipei ELIT pentru mașini nu cunoaște granițe, acesta a fost pasul firesc pe care trebuia să îl facem pentru a ne demonstra și mai mult devotamentul pentru domeniul auto. A fost un START curajos pentru noi, o experiență unică, pe care sperăm să o transformăm în tradiție. Ne mândrim că am putut lua parte la readucerea “legendei pe macadam” după 7 ani și ne dorim ca acesta să fie începutul unei noi ere pentru sportul sibian.

Am fost reprezentați în acest demers de către directorul școlii, Horațiu Baltador. Fiind exemplul perfect de persoană pasionată și dedicată, atunci când vine vorba de condus, Horațiu a făcut artă din iubirea pentru mașini și a devenit copilot și organizator de raliu. Președinte al asociației Sibiu Racing Team, organizatoarea Raliului Sibiului 2020, a acceptat această provocare îndeplinindu-și visul și reușind, împreună cu restul echipei, să aducă în fața tuturor un adevărat spectacol și un eveniment de amploare.

”Fiind prima etapă de macadam din acest an, am decis împreună cu echipa de organizare, că trebuie să avem o etapă care să ramână în amintirea celor care participă, cu cât mai multe lucruri bune. Am încercat, să aducem probele la un nivel cât mai bun din punct de vedere al suprafeței, chiar dacă bugetul a fost extrem de restrâns. Am reușit acest lucru și cred că a fost anul cu cele mai bune probe. Țin să mulțumesc pe această cale autorităților, atât Primăriei Sibiu, cât și primăriilor din Rășinari, Gura Râului și Râul Sadului, dar și Consiliului Județean Sibiu, care ne-au oferit sprijinul în tot ceea ce am reușit să organizăm, dând dovadă de multă implicare acolo unde aveam multă nevoie. Am muncit foarte mult și doar pentru că am muncit ca o echipă, toți din organizare, am reușit tot ce s-a văzut. Vreau să mulțumesc lui Alex, Călin, Marius, Mircea, Sebi, Angela, Florin, Gabriela și tuturor celor care au făcut tot posibilul pentru ca această etapă să fie una reușită. Am ținut foarte mult să pot ajuta și din partea Școlii de Șoferi ELIT, să pot arăta sibienilor că suntem o școală de șoferi care crește, care este aproape de comunitate și care sprijnină astfel de evenimente-emblematice pentru Sibiu. Vreau să mulțumesc și familiei, în special soției mele, care m-a înțeles în toată această ultimă perioadă, în care mi-am dedicat timpul echipei pentru a pune la punct cele mai mici detalii ale evenimentului”, a declarat Horațiu Baltador, președintele Sibiu Racing Team-organizator al Raliului Sibiului 2020.

Rezultate remarcabile a avut și în calitate de concurent și copilot, alături de Alexandru Ardelean, aceștia clasându-se pe locul al 3-lea la clasa Swift Cup din cadrul Raliului Sibiului 2020 și pe locul 2 in clasamentul echipelor, alături de Sibiu Racing Team.

Reguli de trafic: depășirea. Cum efectuăm o depășire sigură?

Reguli de trafic: depășirea. Cum efectuăm o depășire sigură?

Pentru început, respectați regulile de trafic!

În primul rând, merită reamintit conceptele de bază ale depășirilor expuse în. Uneori, pentru ca această manevră să fie în siguranță, este suficient să respectăm cu strictețe regulile. Însă situațiile de pe drum sunt diferite, așa că sfaturile practice ale unui expert cu privire la conducerea pe drum vor ajuta orice șofer.

Evaluează situația. Sobru și critic.

Depășirea începe cu o evaluare a situației. În primul rând, viteza noastră și a mașinii din fața noastră. Dacă mașina din față conduce cu o viteză de 80 km / h, iar tu – 90 km / h, atunci depășirea este incredibil de lungă. Adică există o mare probabilitate ca în acest timp să apară cineva pe banda de sosire .

Prin urmare, atunci când există o diferență atât de mică de viteză, ar trebui să se ridice o întrebare rezonabilă în capul șoferului: „Este necesar să depășiți?” Poate că într-o astfel de situație ar fi mai sigur să încetiniți, realizând că manevra nu poate fi făcută în siguranță.

Următorul factor pe care un șofer trebuie să-l ia în considerare este vizibilitatea. Putem vedea ceva prin ferestrele mașinii înainte? Depășirea are loc pe întuneric sau în timpul zilei? Depășirea noaptea poate avea un nivel și mai mare de pericol.

Frânează chiar dacă nu crezi că este corect.

Depășirea este considerată în general una dintre cele mai dificile manevre de pe drum. Și pentru ca punerea în aplicare a acesteia să fie în siguranță pentru toți participanții la trafic, este necesară „unitatea” a cel puțin trei acțiuni: o situație rutieră adecvată, calculul corect al depășirii și comportamentul adecvat al depășitului. Să aruncăm o privire mai atentă la fiecare dintre aceste trei componente. Nu contează cine are dreptate, cine greșește. Trebuie să se încetinească. Cu cât viteza este mai mică, cu atât sunt mai multe șanse de a ieși din situație cu pierderi minime. ,

Reguli de depășire.

Înainte de a începe manevra, șoferul trebuie să avertizeze participanții la trafic despre intenția sa de depășire.  Pentru a face acest lucru, mai întâi trebuie să porniți indicatorul de viraj stânga și să vă deplasați puțin din rândul dvs. Acest lucru este necesar pentru a evalua situația drumului, pentru a vedea că nu există obstacole în depășire.

Important!

„Semnalul de întoarcere” din stânga este o regulă obligatorie la depășire. Majoritatea accidentelor apar din vina celor care neglijează această regulă și nu se deranjează să avertizeze participanții la trafic cu privire la o schimbare în traiectoria mașinii lor.

Școala de șoferi ELIT vă recomandă să conduceți în siguranță și să respectați regulile rutiere!