Doar 40 la sută dintre elevii școlilor auto ajung pe șosele, potrivit Asociației Internaționale a Instructorilor Auto. Motivul principal este că elevii vin nepregătiți la examen. Cei mai mulți nu reușesc să treacă de proba practică, însă întâmpină dificultăți și la cea teoretică. Horațiu Baltador, directorul celei mai moderne școli de șoferi din Sibiu, pasionat de raliuri, recomandă tuturor experiența de pe pistă axată foarte mult pe prevenție.
„ Experienţa cailor putere m-a ajutat foarte mult în procesul de pregătire practică a cursanţilor, deoarece am observat o atitudine mult prea relaxantă, fără a conştientiza pericolele la care sunt supuşi în conducererea autovehiculelor. Această corelare mă face să accentuez, în comunicarea cu elevul, care sunt procesele de prevenire a unui iminent pericol, ce înseamnă atenţia distributivă şi concentrarea asupra manevrelor ce urmează să fie făcute, ” a declarat Horațiu Baltador, directorul Școlii de Șoferi ELIT.
Specialiștii spun că experiența instructorilor contează enorm. Sunt puține școli însă unde există instructori care lucrează de cel puțin 16 ani în domeniu. Deschisă în urma unei investiții de 100 de mii de euro, Școala de șoferi ELIT este o una din cele mai moderne din țară.
„Sala de legislaţie este dotată cu material didactic modern şi performant. Deținem video proiectoare cu ecrane de proiecţie și 30 calculatoare dotate cu soft-uri de pregătire legislativă şi chestionare. Sala are o capacitate de 50 de locuri și este împărţite în două separeuri. În primul separeu, cu o capacitate de 20 locuri, pregătim elevii la primele lecţii de legislaţie, ne axăm mai mult pe predare şi vizionare de situaţii din trafic, iar în cel de-al doilea separeu, cu o capacitate de 30 locuri, exersăm si verificăm cunoştinţele prin chestionare auto, exact ca cele pe care o să le întâlnească la examenul teoretic”, a spus Horațiu Baltador, directorul Școlii de Șoferi ELIT.
Însă, dincolo de cifre se află oameni. Horațiu a vrut să vadă cum e în alte țări, inainte de a pleca pe cont propriu, cum de alții reușesc să aibă un număr atât de mare de cursanți care promovează examenul. A aflat și a implementat o parte din regulile lor.
“Parcă, mai mult ca niciodată, sunt atent la toate detaliile și incerc să-mi construiesc o echipă de instructori dedicati. Vrem ca toți elevii să învețe să conducă corect, să cunoască legislația foarte bine și să o respecte cu strictețe,” mărturisește Horațiu.
Și a reușit deja să adune în jurul lui oameni care știu exact ce au de făcut, care lucrează după reguli stricte. Profesorul de legislație, Gigi Cătălina, își face timp pentru fiecare elev în parte. Scopul este ca toți să promoveze examenul și nu pot face asta dacă nu au încredere în ei.
“După ce am fost atât timp instructor în România, am avut plăcerea să fiu instructor și în Germania, o perioadă. Am învățat multe și aplic totul aici. Sunt mult mai avansați ca noi dar ne-am propus să ajungem la același nivel”, spune Gigi Cătălina.
Până la sfârșitul anului, investiția în școala de șoferi va ajunge la 200 de mii de euro.
Sursa: capital.ro