Centura de siguranta a fost inventata la mijlocul secolului XIX de catre englezul George Cayley, care dorea sa se simta mai in siguranta in planorul sau.

Abia un veac mai tarziu ea a devenit o parte integranta a masinilor. Initial oferite ca echipament optional de catre Nash si Ford, doua companii de automobile americane, ele au devenit un standard gratie masinii suedeze Saab GT 750, in 1958. Actualul design al centurii a fost inventat tot de un suedez, Nils Bohlin, pentru Volvo. Pana la el, centurile de siguranta erau in doua puncte, precum cele din avion sau de pe scaunele de copii ale autovehiculelor.

Specialistii Scolii de soferi Elit observa zilnic cum numarul de masini este in continua crestere in Romania, depasind deja 8 milioane de automobile inregistrate. Odata cu ele creste si numarul accidentelor, capitol la care tara noastra este, din pacate, fruntasa in Uniunea Europeana.

96 de decese la un milion de locuitori se inregistreaza in Romania din cauza accidentelor rutiere, cele mai multe din UE.

Numarul mare de morti cauzate de accidentele rutiere se datoreaza neatentiei soferilor, neadaptarii la conditiile traficului, vitezei excesive, dar si lipsei purtarii centurii de siguranta. Comisia Europeana a aratat, intr-un raport intocmit in 2017, ca DOAR 8% dintre accidentele fatale au avut loc pe autostrazi. De asemenea, neutilizarea centurii de siguranta, spre surprinderea multora, este cea de-a doua cauza de deces in accidentele rutiere, aflandu-se dupa viteza excesiva si inaitea condusului in stare de ebrietate.

Inca de la primul curs la Scoala de soferi Elit se implementeaza in mintea cursantilor datoria de a face tot ce tine de noi pentru a ne asigura ca nu doar ne urcam intr-o masina, ci si iesim din ea fara vreo zgarietura. Recomandam conduita preventiva, adaptarea la conditiile de trafic, atentia sporita in special in aglomeratie sau vreme rea si, nu in ultimul rand, purtarea in permanenta a centurii de siguranta.

Sansele de supravietuire in urma unui accident rutier grav sunt cu 50% mai mari atunci cand centura de siguranta este cuplata pentru locurile din fata si cu 75% mai mari pentru cele din spate!

Conform celor mai recente modificari din Codul Rutier, amenda pentru nerespectarea purtarii centurii de siguranta este de cel putin 145 de lei, insa de cele mai multe ori se ajunge la 2 sau 3 puncte de amanda, rezultand 290 de lei sau 435 de lei. Nu este acesta principalul motiv pentru care recomandam sa o porti, ci siguranta ta. Iata 4 situatii concrete in care cuplarea ei are un rol decisiv pentru a te salva in cazul unor accidente:

  • nu vei fi aruncat in sau prin parbriz in cazul unor accidente frontale
  • nu vei suferi lovituri la cap sau fracturi in zona gatului, astfel organele vitale fiind tinute in siguranta
  • nu vei fi trantit in portiera, volan sau alte parti ale masinii in situatia accidentelor laterale
  • airbag-ul va functiona la eficienta maxima, el fiind proiectat sa se deschida pentru o anumita pozitie a corpului. Daca pozitia corpului tau se schimba in urma impactului, risti ca airbag-ul sa treaca pe langa tine. Centura de siguranta te poate salva!

Foloseste centura cu Scoala de soferi ELIT!