Știm cu toții cât de importantă este schimbarea periodică a uleiului, echilibrarea roţilor sau schimbarea curelelor de transmisie care prelungesc durata de viaţă a maşinii şi fiabilitatea acesteia. Pe lângă revizia anuală sau cea recomandată la un anumit număr de kilometri, şi stilul de condus/obiceiurile din timpul condusului, au un impact semnificativ asupra longevităţii maşinii şi a componentelor sale.

Chiar şi şoferii experimentaţi au obiceiuri care uzeză inutil vehiculul, de aceea, Școala de șoferi Elit s-a hotărât să vă împărtășească 7 obiceiuri care vă pot strica mașina, chiar dacă acestea par inofensive.

1. Nefolosirea frânei de mână atunci când maşina este parcată

Neglijarea folosirii frânei de mână forţează întreaga greutate a maşinii tale să se sprijine pe clema de parcare, care este o mică bucată de metal din transmisie. Foloseşte frâna de mână de fiecare dată – nu există niciun motiv pentru care să nu faci asta.

2. Nu îngreuna maşina inutil

Nu ar trebui să ai în maşină tot felul de obiecte inutile pe care le ţii pentru că “nu se ştie când vei avea nevoie de ele”. Fiecare kilogram de greutate în plus influențează consumul și manevrabilitatea, plus provoacă stres suplimentar asupra componentelor de suspensie, frână și transmisie. Astfel, îţi sugerăm să faci o curăţenie minuțioasă în maşină şi să laşi doar cele mai importante lucruri.

3. Accelerarea inutilă

Să mergi cu viteză poate fi distractiv, dar acest lucru duce la un consum mult mai ridicat de combustibil decât dacă pedala de acceleraţie este apăsată gradual. De asemenea, opririle bruste sunt uneori necesare, dar provoacă o uzură mai rapidă a plăcuțelor de frână și a roților. Trebuie să anticipezi traficul şi să ţii maşina mai mult din acceleraţie.

4. Să mergi cu maşina în ture atunci când motorul este rece

Nu este o idee rea să laşi motorul la relanti timp de un minut sau două după pornire. Acest lucru îl ajută să se încălzească și îi dă uleiului puțin timp să circule. În plus, ar trebui să eviţi să mergi cu maşina turată atunci când motorul este rece pentru că se produc schimbări bruște de temperatură care poate deteriora componente. De asemenea, cauzează deteriorarea a unor părţi din motor care nu au fost lubrifiate prin circulația temeinică a uleiului.

5. Să bagi în manşarier fără a opri de tot vehiculul

Instructorii Școlii de șoferi Elit îţi recomandă să te nu te grăbeşi şi să te asiguri că eşti complet oprit înainte de a bagă în manşarier, deoarece sistemul de transmisie poate fi afectat atunci când este forţat brusc să meargă în direcţia opusă.

6. Utilizarea ambreiajului

Cu siguranță ai auzit acest lucru și în timpul orelor de condus, însă vom repeat informația pentru ca nimeni să nu o uite. Dacă atunci când stai la semafor ai obiceiul de a ţine apăsat ambreiajul când aştepţi ca semaforul să se facă verde, în tot acest timp, presiunea pusă pe ambreiaj deterioreaza placa de presiune, rulmenţii de debreiere şi pârghie de debreiere. Este bine atunci când te opreşti să laşi pe liber şi să bagi în treapta întâi doar atunci câbd trebuie să pleci de pe loc.

7. Frânarea la coborârea în pantă

Recomandarea instructorilor Școlii de Șoferi Elit este utilizarea cât mai mult a frânei de motor nu numai în cazul condiţiilor meteo nefavorabile, ci tot timpul. Frânarea excesivă la coborârea în pantă ca tensiunea și căldura să se acumuleze în sistemul de frânare, deteriorând componente precum plăcuțele de frână și rotoarele. În schimb, ar trebui să treci într-o treaptă inferioară atunci când conduci în jos. Acest lucru va determina frânarea motorului, ceea ce ajută la încetinirea autovehiculului prin decompresia naturală a transmisiei.

Obiceiurile proaste sunt foarte greu de schimbat, în special pentru șoferii care nu conduc atât de mult. Indiferent cât de mult timp petreci la volan, trebuie să îţi pese şi să ai grijă de maşina ta, mai ales că este vorba de banii pe care poţi să îi pierzi pe reparații care pot fi evitate.